Zajęcia grupowe metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne mają na celu poznawanie siebie, innych oraz budowanie wzajemnych relacji poprzez różnorodne, naturalne i proste doświadczenia ruchowe. Zajęcia maja na celu pomóc w odpowiedzi na pytania:
- kim jestem?
- jacy są inni ludzie?
- jak żyć z innymi ludźmi?
- jak zadbać o swoje miejsce w przestrzeni?
- jak poznać granice swojej przestrzeni osobistej i jak jej bronić?
Ruch Rozwijający poprzez różnorodne propozycje aktywności ruchowej w kontakcie z innymi ludźmi są podzielone na kilka kategorii ćwiczeń:
- ćwiczenia prowadzące do poznania siebie i własnego ciała (świadomość własnej osoby, ciała)
- ćwiczenia pomagające zdobyć pewność siebie i budować poczucie bezpieczeństwa w swoim otoczeniu (świadomość przestrzeni)
- ćwiczenia ułatwiające nawiązanie kontaktu oraz współpracę z partnerem i grupą (świadomość innych osób i kontakt z nimi)
- ćwiczenia twórcze
Treści realizowanych zajęć ruchowych obejmują:
- Ćwiczenia prowadzące do poznania siebie i własnego ciała:
- Wyczuwanie brzucha, pleców, pośladków
- Wyczuwanie nóg w ruchu i siedząc
- Wyczuwanie łokci
- Wyczuwanie twarzy
- Wyczuwanie całego ciała
- Ćwiczenia pozwalające zdobyć pewność siebie i poczucie bezpieczeństwa w otoczeniu:
- Ćwiczenia indywidualne
- Ćwiczenia w parach
- Ćwiczenia w grupie
- Ćwiczenia ułatwiające nawiązanie kontaktu i współpracy z partnerem i z grupą:
- Ćwiczenia
z
w parach - Ćwiczenia
przeciwko
w parach - Ćwiczenia
razem
w parach - Ćwiczenia
razem
w grupie
- Ćwiczenia
- Ćwiczenia twórcze:
- przeżywanie sukcesu, i mocy sprawczej, uaktywnianie i podnoszenie świadomości własnych możliwości twórczych
- realizowanie własnych pomysłów aktywności ruchowej
Tematyka
Tematyka zajęć powtarza się i jest realizowana w oparciu o zasady pracy metodą Ruchu Rozwijającego zawierają stałe elementy:
- ćwiczenia prowadzące do poznania siebie i własnego ciała (świadomość własnej osoby, ciała)
- ćwiczenia pomagające zdobyć pewność siebie i budować poczucie bezpieczeństwa w swoim otoczeniu (świadomość przestrzeni)
- ćwiczenia ułatwiające nawiązanie kontaktu oraz współpracę z partnerem i grupą (świadomość innych osób i kontakt z nimi)
- ćwiczenia twórcze
i zabaw ruchowych, które wywodzą się z naturalnych potrzeb dziecka.
Galeria
http://www.konferencja.zssipo.radom.pl/pomoc-psychologiczno-pedagogiczna/zajecia-rewalidacyjne/51-metoda-ruchu-rozwijajacego-weroniki-sherborne.html#sigFreeId44e9101d39