Ułatwienia dostępu

Terapia zajęciowa

Jestem bo tworzę

Podstawowym celem, jakim stawiają sobie placówki dla dzieci niepełnosprawnych intelektualnie, jest przygotowanie ucznia do zadań, które będzie rozwiązywać w swoim dalszym życiu. Zgodność działań i zachowań dziecka z ogólnie przyjętymi normami społecznymi, stanowi miernik rozwoju intelektualnego dziecka upośledzonego, jest też nadrzędnym celem wychowawczym. Ponieważ dziecko niepełnosprawne intelektualnie w większym lub mniejszym stopniu jest uzależnione od osób dorosłych i nigdy nie osiągnie pełnej niezależności życiowej, istnieje potrzeba, aby stawało się coraz bardziej samodzielne. Samodzielność sprzyja poczuciu bezpieczeństwa, wyzwala pewność siebie i poczucie własnej wartości. Większość dzieci chętnie włącza się do prac, których użyteczność jest dla nich zrozumiała i daje natychmiastowy efekt. Istotną sprawą jest to, aby samorzutne działania dziecka, wykonywane z wielkim zaangażowaniem i zapałem umieć odpowiednio wykorzystać i włączyć je do przebiegu dalszej pracy edukacyjno terapeutycznej.
Terapią zajęciową objęte są dzieci klas starszych: klasy gimnazjalne, klasy przysposobienia do pracy.

CELE:

  • Ogólne usprawnianie
  • Rozwijanie umiejętności wykonywania podstawowych czynności
    życia codziennego oraz zaradności osobistej
  • Przysposobienie do życia w środowisku społecznym poprzez rozwój
    umiejętności takich jak: planowanie, komunikowanie się, dokonywanie wyborów,
    podejmowanie decyzji, usprawnianie kondycji psychicznej.
  • Rozwijanie sprawności i umiejętności przy zastosowaniu różnych technik.
  • Zdobywanie umiejętności technologicznych i właściwych nawyków.
  • Rozwijanie sprawności psychofizycznych, niezbędnych przy wykonywaniu pracy.
  • Poprawne posługiwanie się narzędziami, przyborami, urządzeniami.

 

UMIEJĘTNOŚCI TECHNOLOGICZNE:

  • modelowanie w masach plastycznych: glina, plastelina, modelina,
    masa solna, masa papierowa
  • formowanie przestrzenne metodą nawarstwiania papieru
  • cięcie nożyczkami
  • przerzynanie w przyrzni kątowej i piłą płatnicą łączenie materiałów
    na klej, gwoździe, wkręty, poprzez zszywanie.
  • malowanie, barwienie, lakierowanie, fakturowanie, wylepianie

 

WYTWORY:

  1. Prace uplastycznione w masie solne, glinie, papierze, płótnie, drewnie.
  2. Prace użyteczne: pojemniki, pudełka, podstawki, ramki, piórniki, wieszaki
  3. Wykonywanie drobnych prac porządkowych i konserwacyjnych.

 

Opracował:
Mariusz Delega

Galeria

Kontakt

Zespół Szkół Specjalnych i Placówek Oświatowych

ul. Lipska 2, 26-600 Radom

Tel / Fax: (48) 366 82 20

Tel / Fax: (48) 366 41 31

Email:

dyrektor@zssipo.radom.pl

sekretariat@zssipo.radom.pl

Inspektor Ochrony Danych:

iod@zssipo.radom.pl

Administrator strony:

admin@zssipo.radom.pl

Jak dotrzeć

Polub Nasz profil

Kalendarz

« Październik 2024 »
Pn Wt Śr Czw Pt Sb Nie
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

Newsletter

Please enable the javascript to submit this form